[O1] Ściąga w prawo, pomocy !!!

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • WIZZ
    Classic
    • 2010
    • 7

    [O1] Ściąga w prawo, pomocy !!!

    Zamieszczone przez neoXs
    każdy kto kupuje Skodę to plebs
    a ja w takim razie się cieszę że jestem plebejuszem :diabelski_usmiech


    Zamieszczone przez marte
    A ile takich aut z full wypasem jeździ w Polsce
    patrząc na forum to troszke ich jest i wcale nie czuję się z tego powodu gorszy czy lepszy
    jeden woli mieć mega lansjersie ciuchy a inny woli mieć bardziej doposazone auto :wink:
  • Petrol
    Classic
    • 2009
    • 9

    #2
    [O1] Ściąga w prawo, pomocy !!!

    Witam.
    Od ok miesiąca moją Skodę Octavie 1.6 102KM 2001r ściąga w prawo.
    Najpierw zacząłem od wyważenia kół - wszystko OK.
    Później przejechałem ścieżkę diagnostyczną na stacji kontroli pojazdów - całe zawieszenie w BDB stanie, żadnych luzów.
    Wjechałem na ustawienie zbieżności - ustawiali łącznie 5 razy, szósty raz już na innej stacji komputerowo i też polegli, cały czas ciągnie w prawo. Opon nie ścina - zrobiłem łącznie ok 3 tyś km.
    Co robić ??
    Nic nie zmienia się kiedy wyrzucę bieg na trasie lub wyłączę ASR - dalej ściąga.
    Mój mechanik proponuje wymianę tulei wahacza bo mogą być za miękkie gumy w tych starych, ale czy to coś zmieni ??

    POMOCY !!!

    Komentarz

    • tom2212
      RS
      • 2008
      • 3892

      #3
      zacznij od prawidłowego ustawienia ciśnienia w oponach

      Komentarz

      • Cordi
        Drive
        • 2010
        • 92

        #4
        Jakie masz opony, jeśli nie kierunkowe zamień te na przodzie lewa na prawą i odwrotnie, może to wina samych opon. Sprawdzali i ustawiali samą zbieżność, czy całą geometrię ? Może zaliczyłeś jakąś dziurę i zmieniły się inne parametry zawieszenia np. kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy ? Dostałeś jakiś wydruk z tego "komputerowego" ustawiania ?

        Komentarz

        • Petrol
          Classic
          • 2009
          • 9

          #5
          Nie dostałem żadnego wydruku - wydaje mi się że ustawiali tylko zbieżność, bez geometrii.
          Opony na przodzie są kierunkowe, ciśnienie w oponach sprawdzane i wyrównywane przy okazji ustawienia komputerowego.

          Komentarz

          • goryl3
            Ambiente
            • 2010
            • 126

            #6
            Przełóż całe koła z prawej na lewą i odwrotnie, kierunek ma znaczenie przy jeździe po wodzie, do testu nic ci się nie stanie a jeżeli zacznie ściągać w drugą stronę to znaczy że kwestia opon. Przy niedużej różnicy bieżnika między stronami może już ściągać.
            www.jem-zdrowo.com.pl

            Komentarz

            • ruwado
              RS
              • 2009
              • 14888
              • Octavia IV (NX3)

              #7
              A u mnie zaczęło w lewo. Ale po ustawieniu zbieżności było OKI o ile dobrze kojarzę. Raz wjeżdżałem na parkingu (bo nie było miejsca) na takie piaszczyste miejsce odgrodzone krawężnikiem i strasznie podziurawione i podołowione. No i rąbnąłem czymś od spodu. I mam wrażenie, że od tamtej pory zaczęło ściągać w lewo. W sumie sam jestem sobie winien chyba...
              pozdrawiam - Darek

              Komentarz

              • Petrol
                Classic
                • 2009
                • 9

                #8
                No i przełożyłem opony z przodu (zamieniłem lewą z prawą) i faktycznie ściąga w druga stronę. Założyłem na przód opony które jeździły na tyle i znowu ściąganie w prawo ... Nie wiem czy te tyle też się zużyły przy okazji jeżdżenia ze ściąganiem w prawo czy o co chodzi ... Generalnie jutro kupuję nowy komplet na przód i od razu po założeniu ustawiam zbierzność, zobaczymy co będzie.
                Ktoś z kolegów ma jeszcze jakieś sugestie ??

                Komentarz

                • goryl3
                  Ambiente
                  • 2010
                  • 126

                  #9
                  Kolego, ja mam 1,5mm różnicy w bieżniku i ściąga... Jeżeli z tyłu masz takie same to można pokombinować z przekładaniem, a i nie bez znaczenia jest prawidłowe wyważenie kół !
                  ps. Robię przy oponach na co dzień
                  www.jem-zdrowo.com.pl

                  Komentarz

                  Pracuję...